KEA x Sportmaster

Outfit Maker

Konceptudvikling af webshop funktion

Intro

I forbindelse med Digital Konceptudvikling havde vi et samarbejde med Sportmaster. De bragte en case der omhandlede optimering af deres webshop for at opnå en større salgskonvertering og dermed øget omsætning. Min gruppe valgte at udvikle ”Outfit Maker” som er en funktion på webshoppen der lader brugeren sammensætte outfits på en avatar og opnå rabatter når de kommer hele eller dele af outfittet. Hertil vil der ske en opdatering for medlemmer af kundeklubben, da de får muligheden for at tilpasse denne avatar til deres egne kropsmål og se outfitsne på denne samt opnå størrelsesvejledning.

Framework

Der blev brugt QISH som framework. QISH er udviklet af underviserne på Digital Konceptudvikling på KEA og minder meget om dobbelt diamond frameworket og har elementer fra Design Thinking.

Mål

Målet med projektet var at udvikle en løsning der kunne skabe en bedre shopping oplevelse på Sportmaster webshoppen og derved opnå større salgskonvertering.

Proces

I dette projekt blev der researchet på Sportmasters digitale tilstedeværelse samt målgruppen. Derudover blev der foretaget en komparativ analyse af andre webshops og fundet måder at forbedre Sportmasters webshop. Til sidst blev der kigget på hvilke trends der kan gøres brug for at skabe en bedre shopping oplevelse. Denne viden blev brugt i et value propositon canvas samt et customer experience map.

Prototype

Der blev udviklet en prototype i Adobe XD, hvor det var muligt at få en fornemmelse af ”Outfit Makers” funktioner.

Funktionerne er så ledes:

Billeder af konceptet