KEA x Muskelsvindfonden

Mit Grøn

Konceptudvikling af app

mobile-v1

Intro

På Digital Konceptudvikling lavede vi et projekt i samarbejde med Muskelsvindfonden. De kom med en case der omhandlede udvikling af services på Grøn Koncert som via digitalisering kunne sikre en bedre pladsoplevelse.
Min gruppe udviklede konceptet ”Mit Grøn” som tager hånd om bestilling samt betaling af mad og drikkevarer på pladsen. Hvilket betyder at gæsterne ikke skal bruge deres tid i kø, man kan nyde koncertdagen som de ønsker.

Framework

Der blev brugt QISH som framework. QISH er udviklet af underviserne på Digital Konceptudvikling på KEA og minder meget om dobbelt diamond frameworket og har elementer fra Design Thinking. 

Mål

Målet med projektet var at skabe et koncept der kunne optimere den overordnede kundeoplevelse på koncertdagen og på samme tid øge kendskabet til Muskelsvindfonden.

Proces

Først blev der foretaget en masse research omkring selve Muskelsvindfonden og Grøn Koncert for at lære kunden og deres behov bedre at kende Derefter blev der kigget på målgruppen samt hvilken teknologi og digitalisering som bruges i oplevelsesøkonomi. Da målgruppen var fastlagt, blev der foretaget interviews, for at kunne forstå brugeren samt kortlægge brugerrejsen på pladsen, for at til sidste at kunne udvikle et value propositon canvas for at få en idé om hvor løsningen skulle bevæge sig hen.

Prototype

For at visualisere løsningen ”Mit Grøn” blev der udviklet en prototype i Adobe XD.

Prototypen skal vise appens funktioner:

Billeder af konceptet