KEA x Ekstra Bladet

Nuntiuz

Konceptudvikling af app

Ekstra-bladet-3

Intro

I forbindelse med Digital Konceptudvikling havde vi et samarbejde med Ekstra Bladet. Deres case omhandlede at de havde et ønske om at forblive relevante ved den yngre generation. Min gruppe udviklede i den forbindelse appen ”Nuntiuz” som skulle blive Ekstra Bladets vej til de yngre. Nuntiuz er holdt i neutrale farver og giver brugeren lov til at få selvbestemmelse og derved personalisering af det indhold og nyheder de ser i appen. 

Framework

Der blev brugt QISH som framework. QISH er udviklet af underviserne på Digital Konceptudvikling på KEA og minder meget om dobbelt diamond frameworket og har elementer fra Design Thinking.

Mål

Målet med projektet var at udvikle en løsning der ville gøre Ekstra Bladet til den yngre generations go to når de skule opdateres på nyheder.

Proces

I dette projekt skulle vi have brugerundersøgelser i fokus og der blev derfor foretaget interviews med målgruppen, både nogle som bruger og nogle som ikke allerede bruger Ekstra Bladets ydelser. På baggrund af dette fandt vi frem til målgruppens pains og gains ved Ekstra Bladet, hvor en af de store pains var at de fandt Ekstra Bladet utroværdigt. Derfor valgte gruppen at tage afstand til hvordan Ekstra Bladet ser ud i dag og skifte navnet på appen til ”Nuntiuz”, for at skabe en ny relation til målgruppen.

Proces

Der blev udviklet en mock up i Illustrator, hvor det var muligt at få en fornemmelse af appens visuelle identitet samt funktioner.

Mock uppen skal vise appens funktioner:

Billeder af konceptet